I'm
lying on the moon
My dear, I'll be there soon
It's a quiet and starry place
Time's we're swallowed up
In space we're here a million miles away
My dear, I'll be there soon
It's a quiet and starry place
Time's we're swallowed up
In space we're here a million miles away
There's
things I wish I knew
There's no thing I'd keep from you
It's a dark and shiny place
But with you my dear
I'm safe and we're a million miles away
There's no thing I'd keep from you
It's a dark and shiny place
But with you my dear
I'm safe and we're a million miles away
We're
lying on the moon
It's a perfect afternoon
Your shadow follows me all day
Making sure that I'm
Okay and we're a million miles away.
It's a perfect afternoon
Your shadow follows me all day
Making sure that I'm
Okay and we're a million miles away.
Quando Bob Dylan escreveu Shelter From the Storm, a força dos versos e da melodia residia no conteúdo social e politico solidário, o dar abrigo a
quem era vitima da força dos ventos nesse tempo. O mesmo acontecia na canção de Sérgio Godinho Romance de um dia na estrada. A nova geração também escreve 'canções de abrigo', mas retira-lhe o conteúdo social reduzindo as estrofes a canções de amor simples e doces.
Há quem defenda que é melhor assim, que a intervenção social não é música, que uma canção não é um comício, que os Vitor Jaras foram falsos cantores. Os que traçam esses limites incentivam, impõem e controlam.
Há quem defenda que é melhor assim, que a intervenção social não é música, que uma canção não é um comício, que os Vitor Jaras foram falsos cantores. Os que traçam esses limites incentivam, impõem e controlam.
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